Publication

L’évolution du métier d’enseignant-chercheur liée au numérique : l’exemple des sciences de gestion

Aurélie Dudézert a publié un article dans The Conversation intitulé “L’évolution du métier d’enseignant-chercheur liée au numérique : l’exemple des sciences de gestion”.

Cet article est issu d’une conférence donnée dans le cadre du Festival d’Automne du Numérique et organisée par AUNEGE. Il présente quelques-uns des résultats d’une étude (…)

Read More

La technologie-totem: Les technologies de l’information créatrices d’identité métier chez les chercheurs en entreprise

Congratulations to Aurélie Dudézert who published her paper “La technologie-totem: Les technologies de l’information créatrices d’identité métier chez les chercheurs en entreprise“, co-authored with Véronique Bossard-Préchoux and Amaury Grimand.

Abstract: Some communities of workers are faced with such changes in work practices that actors are questioned regarding their identity at work: this is the case for the profession of Industry Researcher, which has evolved considerably over the past (…)

Read More

Les grands Auteurs en Management

Le 7 septembre dernier est sorti “Les grands Auteurs en Management” – 3e édition, ouvrage coordonné avec Isabelle Huault, Pr à Paris Dauphine et paru dans une 3ème édition augmentée chez EMS :

Cet ouvrage est l’expression d’une volonté : celle de présenter de Grands Auteurs en Management, d’illustrer le caractère foisonnant d’un champ et ses nombreuses connexions disciplinaires. La grande diversité des auteurs choisis, issus d’horizons (…)

Read More

Expert perceptions of the EU targets for emissions, renewables, and effciency

Congratulations to Yannick Perez who published his paper “Achievable or unbelievable ? Expert perceptions of the European Union targets for emissions, renewables, and efficiency“, co-authored with Khanam T., Rahman A., Mola-Yudego B., Pelkonen P., and Pykäläinen J.in Energy Research & Social Science 34 (2017) 144-153.

Abstract : In 2007, the European Union (EU) set goals to reduce greenhouse gas (GHG) emissions, called H2020 targets, by 2020. Following the adoption and implementation of policies related (…)

Read More

The RITM on RFI!

Jean-Noël Senne was one of the guests of the radio show « 7 milliards de voisins » on Radio France Internationale (RFI) this Tuesday, September 5 th. He was invited to discuss the root causes of migration in Sub-Saharan Africa and the role family and networks play in the migration decision, with the (…)

Read More

Appel à contribution pour un Numéro spécial de la Revue Économique

Un appel à contribution sur le thème : « La structuration de l’espace économique : quels apports d’une approche pluridisciplinaire ? » est ouvert !

Ce numéro spécial de la Revue économique, coordonné par Julie Le Gallo et Florence Puech, a pour objectif de réunir des avancées récentes fondées sur une vision pluridisciplinaire d’une meilleure prise en compte de l’espace dans l’analyse des systèmes sociaux. Il rassemblera des contributions (…)

Read More

Barriers to entry in frequency-regulation services markets

Congratulations to Yannick Perez who published his paper “Barriers to entry in frequency-regulation services markets: Review of the status quo and options for improvements”, in the Renewable and Sustainable Energy Reviews. 

Abstract : As the share of intermittent renewable energy sources increases, it will be necessary to increase the volume of frequency-regulation reserves. New sources of reserves can be found in distributed energy resources: controllable loads, Electric Vehicles (EVs), distributed generation units. However, (…)

Read More

Brands as cultural resources in children’s peer culture

Valérie Nicolas-Hemar, in collaboration with Angélique Rodhain, has published the article entitled: “Brands as cultural resources in children’s peer culture” in Consumption Markets & Culture, 2017, vol. 20 (3), 193-214. Abstract: This article examines how children collectively appropriate brands as cultural resources. From the New Childhood Studies perspective, an ethnographic study was conducted in schools to investigate the engagement (…)

Read More